Mus till frukost

Lite halvmulet idag, men vi slipper åtminstone regnet.

Idag blev väckarklockan telefonen. Det var tandläkaren som meddelade att sköterskan Hugo skulle besökt idag var sjuk, så dom ställde in det hela. Det där känner vi igen, händer ofta för mig av nån anledning. Jaja, bara att ringa farmor, dagis och min man så alla var medvetna om det. Lycka till nästa gång!

Även Isak vaknade av telefonen. Jag passade på att ringa ögonmottagningen, fick tid till nästa månad. Mitt vänstra öga är lite konstigt, det är som en rullgardin över det med ljusflashar/vita blixtar emellanåt. Bra att kolla upp.

Sen la jag mig o gosade täcke igen. Vid det här laget hade Malte kommit upp också. Medan dom tittade på Barnkanalen passade jag på att slumra lite. Efter ett tag märker jag att dom håller på med nåt o leker tut med i mitt ansikte. Först försöker jag bara vifta bort dom, sen sätter jag mig upp o får då se vad det är dom har. En död mus!!! Iiiiäck! Jag fick bända loss den ur Isaks stenhårda grepp, han var jättearg på mig! Jag har inget emot möss och råttor, men döda vilda möss vill jag inte att mina barn ska tuta med i mitt ansikte.
Det enda trevliga i den här historien är att katten med största sannolikhet lyckats fånga "knaperråttan" som har suttit i mellantaket dag som natt. Haha!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0