Nu har jag tänkt för mycket igen...

Vuxna människa, att du aldrig lär dig! Grubblerier gör dig bara tyngre... Ack ack!

Idag har jag varit på BVC med Isak, det var 18månaderskontroll med läkarbesök IGEN! Han ville nämligen inte förra gången, tvärnit. Nu gick det faktiskt bättre. Hade med mig Malte som lite moraliskt stöd =)
Redan när vi kom in genom dörren började han trilskas, han kände igen sig sen förra gången o vill inte ta av sig jackan! Nänä, ha den på dig då.. Sen satte vi oss i väntrummet ett tag så han fick leka och lugna sig lite. O så in till läkaren. Först ville han inte alls, doktorn tog fram några kritor som han skulle måla med. Inte då, han bara skakade på huvudet. Då tog hon fram klossar. Och med Maltes hjälp så byggde han faktiskt med dom. Sen la jag ner pappret och kritorna på golvet och då målade han lite! Tänkte på när Malte var på samma kontroll förra året, han tyckte som Pippi Långstrump att pappret var för fjuttigt så han gick till den vita dörren och målade med stora tag *haha*
Sen var det lite undersökningar, kläm och känn, lyssna på hjärtat o titta i ögon, öron och mun. Viss protest men det gick. Så nu är han nybesiktigad och godkänd!

Nu ska jag krypa ner under täcket, håller på o förfryser fötterna! Lite varm choklad skulle nog inte sitta helt fel, kanske skulle göra mig lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0