Fredag fredag fredag...

"Ajajaj partajajaj det är toppen med partaj. Vin och brudar och rajraj, åh partaj..."

Nä, här blir inget partaj. Måste förbereda mig för morgonens resa, ska ta tåget ända ner till Höör i skåne och hämta kaniner. En hel dag med bara mig själv, ska ta med pocketböcker och lite gottis o bara vara! Med mig upp kommer jag sen ha minst fyra kaniner, antagligen fem... Ska ha med en bagagekärra, alla kaniner måste ha sin egen transportbur/kartong, annars blir det antingen slagsmål eller ungar =)

Barnen tittar på Shrek. De ska sova hos farmor i natt, vi måste åka tidigt imorgon så jag hinner med tåget.

Idag har Diana jagat en fågel på verandan, en liten blåmes. Den levde när jag kom ut, men det ser ut som den brutit vingen. Jag har satt den i en kartong där den får sitta tills imorgon, har den inte blivit bättre så får vi lov att avliva den, det är ju synd om den.. Håll tummarna!

Igår var jag på dagis med barnen. Hade tänkt stanna så jag hann se Johanna ha gymnastik, men Hugo ville att jag skulle titta på honom också så jag fick stanna längre. De ser ut att ha så roligt! Kollade in pojkarna som Hugo tycker är dumma mot honom, de for runt som jehun och lekte vilda lekar, lyssnade inte på fröknarna. Enligt dom så vill inte Hugo leka deras vilda lekar, och det är där konflikten uppstår. Jag ska hålla koll på det hela framöver... Annars är det inga problem!

Till sist, guuud vad trött jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0