Så då så

Nu har kaniner och marsvin det lite drägligt. De små marsvinen fick flytta till egen låda, de knorrade en del över det men jag antar att de vänjer sig. Skulle gärna låta dom gå ihop med mammorna lite längre eftersom det är tre honor, men det blir trångt med fem marsvin i samma låda.
Pappa har lagt grunden för de nya burarna, men sen tog spiken slut. Vi gick istället in och fikade och tittade på fåret Shaun. Bara för gubben att införskaffa mer spik imorgon.

Igår i samband med IKEA-resan hade vi med oss gotlandshanen Teddy som skulle till Torekällberget och förhoppningsvis vänslas med en av deras honor. Som tack för att dom får låna honom ska jag få en kaninunge från en befintlig kull, fick hålla i den, en liten vit/svart japantecknad söting på 3½ vecka! Tänk att de är så rara de små liven! Hoppas nu att min Blåsippa är dräktig igen, hon misslyckades med sin förra kull så hon har gått med ovan nämnda Teddy ett tag. Håll tummarna!

Nästa helg ska jag åka ner till Höör i skåne och hämta en svart hane, det ska bli spännande. Även det en gottis.

Nu ska jag försöka snickra lite hemsida, har Bröderna Bus här men de kanske kan titta på film ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0