Tuttilurium Lej




Tuttilurium lej
och Tuttiluskane mej!
Pulim pulim
Fila bort i Hej!
Full i rackan pling
och spritt i lilla pippiling
Tocke ding och tocke dång
och sputt i buskan lång!

Och Fadderallanlaj
och pilledurium daj
Titt i attan på dattan
och snickeribang på svaj!
Kollifejsan huj
och Kusimaliom båmm
Millitam och millitåmm
och Putti råmm påmm pråmm!

För:
Tuttilurium lej
och Tuttiluskane mej!
Pulim pulim
Fila bort i Hej!
Full i rackan pling
och spritt i lilla pippiling
Tocke ding och tocke dång,
och sputt i buskan lång!

Snippelippelorum
och Snoppeloppelump
Tut i limpan lull
och Banka dinka klunk i dunk
Fiddeliddelina
och Föddiluddi lupp
Full i ruttan
Tippe nippe tipp topp tupp!

Men se:
Tuttilurium lej
och Tuttiluskane mej!
Pulim pulim
Fila bort i Hej!
Full i rackan pling
och spritt i lilla pippiling
Tocke ding och tocke dång
och sputt i buskan lång!

Trilleralliri och tjolahej
Kjolamente!
Svan Filipyntan
Rut är kär i Bladh!
Flaskedaskida och titti dong
Kjolamente!
Klunke linke fall
och knall i finkan Bång!

Men liksom ändå:
Tuttilurium lej
och Tuttiluskane mej!
Pulim pulim
Fila bort i Hej!
Full i rackan pling
och spritt i lilla pippiling
Tocke ding och tocke dång
och sputt i buskan lång!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Trevlig blogg :)!

Jag tänkte bara säga att idag är jag idag gör massa bloggdesigner! är du intresserad av att få en ny design? Kika på min blogg och läs informationen som står där samt klicka där det står att du ska läsa mera innan du addar mig :) !

2009-02-03 @ 11:06:12
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: cathrine

vem behöver något annat glädjeämne på dagen, när man får dela en sådan text(Povel?) med dig!!!



Den är bara hur bra som helst!



Tack

2009-02-03 @ 14:37:06
URL: http://perferetobdura-ancan.blogspot.com/
Postat av: emilia widerström

dålig uppdatering tycker jag, tjejen;)

2009-05-12 @ 11:02:25
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/
Postat av: Mari

Nej men roligt att hitta dig här också. Om det är oki länkar jag din blogg på min. Kram Mari

2010-03-28 @ 18:18:17
URL: http://flerbarnsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0