Då var jag hos morfar igen

Eller ja, det är barnens morfar.. Tvätt igen som du säkert förstår om du läst tidigare inlägg. Jag tror jag har en tvätt-fetischism, älskar doften av ren tvätt! Särskilt på sommaren när den hängt ute o torkat, kan stå vid tvättlinan, borra in ansiktet i dom rena kläderna o insupa den underbara doften! Ahhhh...

Jag har nåt jätteroligt att berätta! Tack vare en mycket god vän som öppnade ögonen på oss har vi diskmaskin igen! Det var redan i februari i år som den gick sönder, plötsligt kunde den inte värma vattnet. I kallvatten blir inte disken ren. Jaha, inte hade vi några pengar att köpa en ny, o vi tyckte det var fan att den gått sönder för den var bara drygt två år gammal. Så den fick stå där i köket och grina åt oss medan vi stod vid diskbaljan. För en knapp vecka sen pratade jag med min vän och jag tog upp eländet med diskmaskinen. "Men varför kopplar ni inte den direkt till varmvattnet?" Ja, varför gör vi inte det? När jag berättade det för min man (som f.ö. är rörmokare!) slog han sig för pannan o sa samma sak. "jag har ju kopplat in massor med diskmaskiner till varmvattnet!" Tänk vad dum man kan vara! Men nu har vi iaf gjort det o det fungerar utmärkt!!! Haha, jag har diskmaskin..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0