IKEA snart kommer vi, be afraid!

Dom stora barnen har kommit hem från dagis, just nu tittar dom allihop på barnprogram. Här är alldeles tyst, lilla Cattsy ligger vid järnspisen o sover, känns nästan overkligt.. Har jag verkligen fyra små barn i det här huset? Jaja, det går väl över misstänker jag...

Snart ska jag ut o ge lite djur, sen göra oss iordning så vi kommer iväg till IKEA. Hoppas det inte är halt när vi åker, det var det i morse så det räckte enligt min man som fick sladd på bilen när han mötte bussen på väg till jobbet. Allt gick som tur var bra, vi har vinterdäcken på o så, men ändå, det är otäckt! Fast vi föredrar nästan vinterväglag, det får folk att dra ner lite på hastigheten så man slipper alla vansinnesomkörningar. Det är inte klokt hur vissa kör!

Egentligen vill jag vara hemma o mysa framför järnspisen precis om katten. Baka busselulle och se fram emot första advent. Men det blir nog tid för sånt också. Imorgon ska jag och barnen åka med pappa till Strängnäs o köpa choklad i mängder! Men inte till mig =( utan till fiskeklubbens chokladlotteri som jag brukar anordna vid varje årsmöte. Vissa kommer enbart för det *haha* Vi gör det aldrig för att håva in pengar till klubbkassan utan det är en trivselgrej. Alla pengar går tillbaka i form av vinster, så alla har chansen att vinna nåt. Så ska det vara tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0