Mårten gås

Igår firade vi Mårten gås avnjutandes en egenuppfödd gås!!! Tanken var att den skulle plockas och helstekas i ugnen, men när Lars hade hållt på o plockat den i flera timmar så sa han "jag flår den i stället för jag har ingen lust att stå här i tre timmar till". Så han kokade den istället, och sen delade vi upp köttet i mindre bitar. Resultat nedan, serverat med klyftpotatis, wokgrönsaker och sås. *mumma*



Sen la vi ungar, gav djur o satt vid datorn. Jag satt vid datorn, dom andra sov.

Idag händer ingenting särskilt vad jag vet. Hoppas tvättmaskinen behagar gå. Har som vanligt ett diskberg och skulle även behöva städa hos marsvinen. När jag nu kan hinna med det, lär inte bli innan det blir mörkt iaf. Vi får se.

Auf wiedersehn som tysken skulle sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0