Mmmm.. tårta är gottis!

Har just ätit av våran stora fina gräddtårta med marsan-, banan- och syltfyllning =)

Barnen undrade varför den mosade bananen var mörk. Jag förklarade att det händer så med banan, det blir så med äpple och potatis också. För i luften finns små ämnen som är så små att man inte kan se dom, och dom reagerar med äpplet eller bananen och gör att det blir brunt. Då säger Hugo: "men vet du mamma, en dag när jag var ute såg jag ett jättestort ämne" och sen måttade han till med tummen och pekfingret. Sen pratade vi om grädde och då sa jag att vissa tycker jättemycket om grädde medans vissa tycker inte så mycket om grädde. Då sa Hugo: "Jag tycker om grädde, men jag är inte vissa.
Hehe, dom små liven är roliga..

Idag fryser jag. Inget vidare väder ute, ska försöka pallra mig ut i eftermiddag och göra nåt åt hönshuset. Behöver klippa kaninernas klor också, bara jag hittar klotången. Den har alltid en förmåga att få fötter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0