Söndag kväll

En timma kvar av detta dygnet, som faktiskt varat 24 timmar redan!

Börjar med en länk

http://www.erikvilde.se



Sköna visor! Han ser ut som en blandning mellan Bob Marley och Henke Larsson =)

Helgen har varit tuff! Igår åkte jag från Södertälje Syd ända ner till Höör i skåne och tillbaka! Hämtade fem(!) kaniner, två ska jag ha själv. Resan gick bra om man bortser från tilltagande förkylning och surfi**an till tågvärd. Det började redan i Hässleholm när jag klev på tåget. Hade mina kaniner i tre transportburar, två normalstora och en liten. Den lilla höll jag i handen, de andra hade jag spänt fast på en bagagekärra. Allt för att det skulle gå smidigt på och av tåget. Väl inne på tåget var det fullt.se. Ingen hade brytt sig om att stapla upp sitt bagage så att ställa min kärra där var ingen idé. Ute i "entrén" där man kliver på tåget stod redan en barnvagn. Inte kunde jag gå till någon annan vagn heller, hade ju djur med mig.
Hursomhelst, frågar vänligt tågvärden hur jag ska göra med mitt bagage och då blir hon jättesur! Jag skulle minsann ha tänkt på det här o beställt en extra platsbiljett, man får inte ha hur mycket bagage som helst. Att både barnvagnen och några av väskorna var större var visst inte samma sak. "Man tar inte med sig tio ungar utan att beställa platsbiljetter" sa hon. Jag hade inga barn med mig! Jag hade bagage som alla andra. Jag fick ha kärran stå ute vid dörren, men jag var tvungen att i god tid innan folk börjat ställa sig, vid varje station flytta på kärran så den inte stod i vägen. För jag fick inte orsaka några förseningar, det finns anslutningståg bla bla bla... Det lät som allt i denna värld var mitt fel!
Jag löste detta själv med att ställa barnvagnen närmare högerdörren och fick då plats med min kärra, avstigningarna skedde normalt på vänster sida. I Norrköping var det avstigning på höger sida, då gick jag dit och flyttade på min kärra. Sen skulle jag försöka flytta barnvagnen, då kom hon sur som en citron o sa åt mig att inte stå i vägen! Nänä, förlåt för att jag försöker hjälpa till så folk kommer förbi, men det är tydligen lättare att komma förbi en barnvagn än min bagagekärra för barnvagnen stod uppenbarligen inte i vägen.
När jag skulle kliva av i Södertälje tog jag bagagekärran i ena anden och transportburen i andra, trappan på tåg är brant och jag är lite yrslig av mig och mådde dessutom dåligt för nu började jag bli rejält förkyld. Tar ett steg i taget, men kliver stadigt neråt, då går hon bakom mig o säger "nu får du väl ta och skynda dig!" Hon kunde väl ha hjälpt mig ist! Förresten åkte de inte iväg på stört, det klev av folk bakom mig som rökte! Fast tåget snart var framme i Stockholm. Dom som rökte gnällde hon inte på!
Ska maila SJ om detta, hon ska inte komma undan. Jag känner mig riktigt dåligt behandlad!

Idag har jag uppdaterat föreningens hemsida, jag har även städat hos kaninerna. Satte in Yrian hos Loke, hoppas det blir små ninisar där! Blåsippa fick en kull på sex ungar i fredags, men hon hade inte bäddat ner dom så dom frös ihjäl =( Nu är det andra kullen på rad hon misslyckas med, hon får en chans till våren, sköter hon sig inte då så kommer hon inte gå vidare inom genbanksarbetet.

Godnatt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0